Przyrząd do kontroli naciągu paska rozrządu
Przeznaczony jest do kontroli naciągu i regulacji paska rozrządu w silnikach Diesela marki: Opel, Audi, Volkswagen, Ford 1,6l.
Może być stosowany również w innych markach samochodów.
Dane nastawcze pasków rozrządu znajdują się w wydawnictwach specjalistycznych np.: "Autodata - Paski zębate".
Instrukcja obsługi kontroli naciągu i regulacji
1. Przyrząd umieścić na pasku rozrządu pomiędzy kołem wałka rozrządu i kołem pompy wtryskowej. W samochodzie marki Opel , pomiędzy pompą wodną i kołem wałka rozrządu.
2. Uchwyt przyrządu obracać do momentu pokrycia się dolnej krawędzi uchwytu (1) z rowkiem wkrętu pomiarowego (2).
3. Odczytać wskazanie na podziałce i zanotować jego wartość. Przekręcić wał korbowy o jeden obrót w kierunku obrotów silnika i powtórzyć pomiar.
4. Wartość średnią z 2 pomiarów porównać z wartością podaną w tabeli:
5. W razie potrzeby naprężyć pasek rozrządu do wartości podanej , poprzez przekręcenie napinacza paska do momentu aż w umieszczonym na pasie rozrządu przyrządzie suwak (3) zostanie wciśnięty tak wysoko , aż rowek na wkręcie pomiarowym (2) pokryje się z krawędzią dolną uchwytu przyrządu (1).